Katarzyna Przezwańska
bez tytułu
FSP ING 0150
Prace Katarzyny Przezwańskiej – po raz pierwszy pokazane na wystawie Szczęście Dobro Piękno w galerii Dawid Radziszewski w 2015 roku – wyznaczają wyraźny punkt zwrotny w karierze artystki. Rzeźby, instalacje czy interwencje architektoniczne, z którymi była dotąd kojarzona, schodzą na drugi plan. Przezwańska wraca do malarstwa, które studiowała. Wykorzystując nietypowe materiały, jak lakiery poliuretanowe i szklące oraz płytę MDF, po raz kolejny stawia pytanie o formę, jaką może przybrać współczesne malarstwo, i o to, czy w erze szybkich zmian społeczno-kulturowych zajmowanie się nim ma jeszcze sens. Obrazy te nawiązują do estetyki programów graficznych, a równocześnie odnoszą się do tradycji modernistycznej – w tym przypadku szczególnie do artystów z kręgu amerykańskiego minimalizmu oraz polskiej awangardy międzywojennej. Poza wszystkim, nadrzędnym celem artystki jest to, aby prace przyniosły widzowi estetyczną przyjemność i były ładne.
Katarzyna Przezwańska
ur. 1984, Warszawa
Autorka rzeźb, obiektów, instalacji i interwencji architektonicznych, malarka. Absolwentka malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W swojej twórczości nawiązuje do modernizmu, w sposób, w jaki nie był on dotąd postrzegany w polskiej sztuce. Jej prace odnoszą się do jego okresu heroicznego, wciąż wypełnionego optymizmem, nadzieją i jasnymi kolorami. To modernizm, wedle którego architektura ma być skierowana na człowieka, dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika. Interwencje, wielokolorowe projekty przestrzenne i obiekty Przezwańskiej są próbą odzyskania i adaptacji niektórych idei z przeszłości dla współczesności. W ostatnich latach tworzy prace inspirowane naturą i nauką o Ziemi. W ramach Warsaw Gallery Weekend w 2017 roku otrzymała Nagrodę Fundacji Sztuki Polskiej ING. Mieszka i pracuje w Warszawie.
ur. 1984, Warszawa
Autorka rzeźb, obiektów, instalacji i interwencji architektonicznych, malarka. Absolwentka malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W swojej twórczości nawiązuje do modernizmu, w sposób, w jaki nie był on dotąd postrzegany w polskiej sztuce. Jej prace odnoszą się do jego okresu heroicznego, wciąż wypełnionego optymizmem, nadzieją i jasnymi kolorami. To modernizm, wedle którego architektura ma być skierowana na człowieka, dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika. Interwencje, wielokolorowe projekty przestrzenne i obiekty Przezwańskiej są próbą odzyskania i adaptacji niektórych idei z przeszłości dla współczesności. W ostatnich latach tworzy prace inspirowane naturą i nauką o Ziemi. W ramach Warsaw Gallery Weekend w 2017 roku otrzymała Nagrodę Fundacji Sztuki Polskiej ING. Mieszka i pracuje w Warszawie.