Kolekcja

Witek Orski

Ile waży

2019, fotografia, druk atramentowy na papierze archiwalnym, 40 x 50 cm

Ile waży używa konwencji stockowej fotografii produktowej. Do wykonania zdjęcia zainspirowała artystę strona internetowa ilewazy.pl – baza informacji o wartości odżywczej produktów spożywczych i swoista fotograficzna typologia jedzenia. Umieszczone na jednolitym tle produkty sfotografowane są na ludzkiej dłoni, która pełni funkcję skali, dając wyobrażenie o ich rzeczywistej wielkości. Wykorzystanie fotografii jako narzędzia typologicznego jest głęboko zakorzenione w najmroczniejszych momentach historii rozwoju medium – wartościowania określonych konwencji obrazowania i wyznaczania norm tego, jak powinno wyglądać ludzkie ciało. Witek Orski modyfikuje konwencję żeby stworzyć przestrzeń do namysłu nad tym, jak działa obraz fotograficzny, i odsłonić ukryte w nim mechanizmy dehumanizującej przemocy. Na jego zdjęciu widzimy wafelek Prince Polo wyeksponowany na dłoni, która nie wpisuje się w kanon – na wskutek wrodzonej deformacji ma tylko dwa palce. Na czekoladowej powierzchni, topniejącej pod wpływem ciepła ciała, widać odciski linii papilarnych.

Witek Orski

ur. 1985, Warszawa

Artysta wizualny, teoretyk fotografii. Ukończył filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Tworzy zdjęcia, instalacje fotograficzne i prace wideo. Swoją praktykę określa mianem fotografii postkonceptualnej. Bada relacje między obrazami, interesują go społeczne funkcje fotografii i jej status w polu sztuki. Istotnym narzędziem jest dla Orskiego również samo medium wystawy – cykle prac aranżuje w rodzaj wizualnych esejów, w których odbiór każdego obiektu jest starannie zaprojektowany. W latach 2010-2012 był zaangażowany w działalność galerii Czułość. Jest doktorantem na wydziale Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i wykładowcą na Akademii Sztuki w Szczecinie. Mieszka i pracuje w Warszawie.

ur. 1985, Warszawa

Artysta wizualny, teoretyk fotografii. Ukończył filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Tworzy zdjęcia, instalacje fotograficzne i prace wideo. Swoją praktykę określa mianem fotografii postkonceptualnej. Bada relacje między obrazami, interesują go społeczne funkcje fotografii i jej status w polu sztuki. Istotnym narzędziem jest dla Orskiego również samo medium wystawy – cykle prac aranżuje w rodzaj wizualnych esejów, w których odbiór każdego obiektu jest starannie zaprojektowany. W latach 2010-2012 był zaangażowany w działalność galerii Czułość. Jest doktorantem na wydziale Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i wykładowcą na Akademii Sztuki w Szczecinie. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności