Kolekcja

Adam Kozicki

dowiesz się w swoim czasie

2022, tusz akrylowy z aerografu, płótno, 200 x 300 cm

dowiesz się w swoim czasie to obraz oparty na osobistym doświadczeniu artysty, związanym z aresztowaniem i postawieniem w stan oskarżenia. Po wyjściu z aresztu artysta wraca do siebie w mieszkaniu na warszawskim Tarchominie. Blokowisko pośród zieleni i wysoko usytuowane mieszkanie daje mu chwilowe poczucie spokoju i anonimowości. Uspokajający widok z okna zakłóca jednak widoczna z daleka łuna czerwono-niebieskich świateł policyjnych, które przywracają lęk, niepokój i wspomnienia tamtego dnia. Przebywanie w przestrzeni publicznej – parku, ulicy – również wywołuje napięcie. Obraz staje się sposobem na przepracowanie tych emocji, a zarazem gestem solidarności z osobami, które doświadczyły przemocy ze strony państwa. Tytuł pracy nawiązuje do atmosfery niepewności, a przesłanie do hasła Strajku Kobiet nigdy nie będziesz szła sama.

Adam Kozicki

ur. 1992, Warszawa

Malarz. Ukończył Wydział Grafiki oraz Wydział Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego malarstwo jest dokumentacją problemów z jakimi mierzymy się jako społeczeństwo, a także formą niezgody na ich niepamiętanie. W swojej twórczości powraca do wątków związanych z transformacją ustrojową i jej reformami. Po doświadczeniu zatrzymania w trakcie protestu i przebywania w areszcie Kozicki stworzył serię prac, które poruszają kwestię niejednoznacznego stosunku wobec władzy i jej funkcjonariuszy. Następnie artysta odnosił się do kryzysu humanitarnego na granicy polsko-białoruskiej, ujawniając dramatyczne położenie osób uchodźczych. Kozicki maluje tuszem akrylowym nanoszonym na płótno przy pomocy aerografu. Kształty i postaci z jego płócien nawiązują do estetyki gier komputerowych, komiksowych kadrów oraz kina grozy klasy B. Mieszka i pracuje w Warszawie.

ur. 1992, Warszawa

Malarz. Ukończył Wydział Grafiki oraz Wydział Malarstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego malarstwo jest dokumentacją problemów z jakimi mierzymy się jako społeczeństwo, a także formą niezgody na ich niepamiętanie. W swojej twórczości powraca do wątków związanych z transformacją ustrojową i jej reformami. Po doświadczeniu zatrzymania w trakcie protestu i przebywania w areszcie Kozicki stworzył serię prac, które poruszają kwestię niejednoznacznego stosunku wobec władzy i jej funkcjonariuszy. Następnie artysta odnosił się do kryzysu humanitarnego na granicy polsko-białoruskiej, ujawniając dramatyczne położenie osób uchodźczych. Kozicki maluje tuszem akrylowym nanoszonym na płótno przy pomocy aerografu. Kształty i postaci z jego płócien nawiązują do estetyki gier komputerowych, komiksowych kadrów oraz kina grozy klasy B. Mieszka i pracuje w Warszawie.