Róża Litwa

ur. 1982, Warszawa

Malarka i rysowniczka. Absolwentka malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom obroniła w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego. Poprzez sztukę wyraża zainteresowanie światem jako ulegającym nieustannym zmianom mechanizmem, który posiada własny rytm. W swoich obrazach opowiada osobiste historie, koncentrując się na motywie człowieka. Mieszka i pracuje w Warszawie.

bez tytułu

2008, olej, płótno, 50 × 40 cm

Kilka pociągnięć pędzla wystarcza artystce do zarysowania figury człowieka – połamanego, przeciętego w połowie. Czasem tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała albo nosi ślady jakby po ognistych bańkach. Postać gimnastykuje się i dba o swoje ciało, a może odrzuca niechciany fragment siebie? Za obrazami Róży Litwy często stoją konkretne historie lub wydarzenia. W tym przypadku dzieło może być dokumentacją problemów z kręgosłupem, na które artystka kiedyś się uskarżała. W pracy tej Litwa podejmuje charakterystyczne dla siebie wątki relacji z samą sobą, swoim ciałem, emocjami i otaczającym światem.

bez tytułu

2008, olej, papier, 42 × 30 cm

Kilka pociągnięć pędzla wystarcza artystce do zarysowania figury człowieka – połamanego, przeciętego w połowie. Czasem tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała albo nosi ślady jakby po ognistych bańkach. Postać gimnastykuje się i dba o swoje ciało, a może odrzuca niechciany fragment siebie? Za obrazami Róży Litwy często stoją konkretne historie lub wydarzenia. W tym przypadku dzieło może być dokumentacją problemów z kręgosłupem, na które artystka kiedyś się uskarżała. W pracy tej Litwa podejmuje charakterystyczne dla siebie wątki relacji z samą sobą, swoim ciałem, emocjami i otaczającym światem.

bez tytułu

2008, olej, papier, 42 × 30 cm

Kilka pociągnięć pędzla wystarcza artystce do zarysowania figury człowieka – połamanego, przeciętego w połowie. Czasem tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała albo nosi ślady jakby po ognistych bańkach. Postać gimnastykuje się i dba o swoje ciało, a może odrzuca niechciany fragment siebie? Za obrazami Róży Litwy często stoją konkretne historie lub wydarzenia. W tym przypadku dzieło może być dokumentacją problemów z kręgosłupem, na które artystka kiedyś się uskarżała. W pracy tej Litwa podejmuje charakterystyczne dla siebie wątki relacji z samą sobą, swoim ciałem, emocjami i otaczającym światem.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności