Róża Litwa
ur. 1982, Warszawa
Malarka i rysowniczka. Absolwentka malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom obroniła w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego. Poprzez sztukę wyraża zainteresowanie światem jako ulegającym nieustannym zmianom mechanizmem, który posiada własny rytm. W swoich obrazach opowiada osobiste historie, koncentrując się na motywie człowieka. Mieszka i pracuje w Warszawie.
bez tytułu
FSP ING 0093
Kilka pociągnięć pędzla wystarcza artystce do zarysowania figury człowieka – połamanego, przeciętego w połowie. Czasem tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała albo nosi ślady jakby po ognistych bańkach. Postać gimnastykuje się i dba o swoje ciało, a może odrzuca niechciany fragment siebie? Za obrazami Róży Litwy często stoją konkretne historie lub wydarzenia. W tym przypadku dzieło może być dokumentacją problemów z kręgosłupem, na które artystka kiedyś się uskarżała. W pracy tej Litwa podejmuje charakterystyczne dla siebie wątki relacji z samą sobą, swoim ciałem, emocjami i otaczającym światem.
bez tytułu
FSP ING 0094
Kilka pociągnięć pędzla wystarcza artystce do zarysowania figury człowieka – połamanego, przeciętego w połowie. Czasem tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała albo nosi ślady jakby po ognistych bańkach. Postać gimnastykuje się i dba o swoje ciało, a może odrzuca niechciany fragment siebie? Za obrazami Róży Litwy często stoją konkretne historie lub wydarzenia. W tym przypadku dzieło może być dokumentacją problemów z kręgosłupem, na które artystka kiedyś się uskarżała. W pracy tej Litwa podejmuje charakterystyczne dla siebie wątki relacji z samą sobą, swoim ciałem, emocjami i otaczającym światem.
bez tytułu
FSP ING 0095
Kilka pociągnięć pędzla wystarcza artystce do zarysowania figury człowieka – połamanego, przeciętego w połowie. Czasem tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała albo nosi ślady jakby po ognistych bańkach. Postać gimnastykuje się i dba o swoje ciało, a może odrzuca niechciany fragment siebie? Za obrazami Róży Litwy często stoją konkretne historie lub wydarzenia. W tym przypadku dzieło może być dokumentacją problemów z kręgosłupem, na które artystka kiedyś się uskarżała. W pracy tej Litwa podejmuje charakterystyczne dla siebie wątki relacji z samą sobą, swoim ciałem, emocjami i otaczającym światem.