Mariola Przyjemska
Rondo ONZ
FSP ING 0233
Cykl Rondo ONZ powstał po powrocie artystki z dłuższego pobytu w Pradze. Budowa metra, którą artystka widziała z okna pracowni, była dla niej symbolem dynamicznego rozwoju miasta, powstawania nowej Warszawy. Przez kilka lat Przyjemska obserwowała codzienność robotników, postęp prac oraz wygląd maszyn wykorzystywanych na budowie. Zainteresowanie inżynierią pojawiało się już we wcześniejszych malarskich cyklach, które odwoływały się do wspomnień z dzieciństwa, ponieważ rodzice artystki byli inżynierami. Na powiększeniach fotografii, maszyny i ludzie upodobnili się do zabawek, a wybrane przez artystkę kadry zbudowały spektakl pełen frapujących szczegółów.
Mariola Przyjemska
ur. 1963, Warszawa
Malarka, autorka fotografii, obiektów i wideo. Absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej twórczość od początku była silnie osadzona w realiach polskiej transformacji, w obserwacji i często krytyce systemu kapitalistycznego. Jako jedna z pierwszych poruszała tematy współczesnych modeli konsumpcji, kreowania wizerunku, budowania popytu na luksusowe marki i towary. Tworząc serie fotografii i obiektów, wykorzystuje między innymi oderwane od ubrań metki, odkrywając w nich rozmaite symbole, znaczenia i skojarzenia. Jej obserwacje i poszukiwania, choć osadzone w nurcie sztuki krytycznej, nie mają charakteru moralizatorskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie
ur. 1963, Warszawa
Malarka, autorka fotografii, obiektów i wideo. Absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej twórczość od początku była silnie osadzona w realiach polskiej transformacji, w obserwacji i często krytyce systemu kapitalistycznego. Jako jedna z pierwszych poruszała tematy współczesnych modeli konsumpcji, kreowania wizerunku, budowania popytu na luksusowe marki i towary. Tworząc serie fotografii i obiektów, wykorzystuje między innymi oderwane od ubrań metki, odkrywając w nich rozmaite symbole, znaczenia i skojarzenia. Jej obserwacje i poszukiwania, choć osadzone w nurcie sztuki krytycznej, nie mają charakteru moralizatorskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie