Kolekcja

Mariola Przyjemska

Rondo ONZ

2011-2014, c-print, papier fotograficzny, 27 x 20,3 cm

Cykl Rondo ONZ powstał po powrocie artystki z dłuższego pobytu w Pradze. Budowa metra, którą artystka widziała z okna pracowni, była dla niej symbolem dynamicznego rozwoju miasta, powstawania nowej Warszawy. Przez kilka lat Przyjemska obserwowała codzienność robotników, postęp prac oraz wygląd maszyn wykorzystywanych na budowie. Zainteresowanie inżynierią pojawiało się już we wcześniejszych malarskich cyklach, które odwoływały się do wspomnień z dzieciństwa, ponieważ rodzice artystki byli inżynierami. Na powiększeniach fotografii, maszyny i ludzie upodobnili się do zabawek, a wybrane przez artystkę kadry zbudowały spektakl pełen frapujących szczegółów.

Mariola Przyjemska

ur. 1963, Warszawa

Malarka, autorka fotografii, obiektów i wideo. Absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej twórczość od początku była silnie osadzona w realiach polskiej transformacji, w obserwacji i często krytyce systemu kapitalistycznego. Jako jedna z pierwszych poruszała tematy współczesnych modeli konsumpcji, kreowania wizerunku, budowania popytu na luksusowe marki i towary. Tworząc serie fotografii i obiektów, wykorzystuje między innymi oderwane od ubrań metki, odkrywając w nich rozmaite symbole, znaczenia i skojarzenia. Jej obserwacje i poszukiwania, choć osadzone w nurcie sztuki krytycznej, nie mają charakteru moralizatorskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie

ur. 1963, Warszawa

Malarka, autorka fotografii, obiektów i wideo. Absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej twórczość od początku była silnie osadzona w realiach polskiej transformacji, w obserwacji i często krytyce systemu kapitalistycznego. Jako jedna z pierwszych poruszała tematy współczesnych modeli konsumpcji, kreowania wizerunku, budowania popytu na luksusowe marki i towary. Tworząc serie fotografii i obiektów, wykorzystuje między innymi oderwane od ubrań metki, odkrywając w nich rozmaite symbole, znaczenia i skojarzenia. Jej obserwacje i poszukiwania, choć osadzone w nurcie sztuki krytycznej, nie mają charakteru moralizatorskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności