Zuzanna Bartoszek
Przepraszam
FSP ING 0215
Przepraszam to jeden z wielu tworzonych przez artystkę autoportretów. Przedstawia stan psychiczny po ataku złości. Akt agresji wymierzony w bliską osobę i towarzyszące mu negatywne emocje symbolizowane są przez sprzęt bojowy – samolot, helikopter oraz czołg. Zawstydzony profil bohaterki i tytuł obrazu Przepraszam sugerują, że wybuchowi towarzyszą wyrzuty sumienia. Bartoszek zwykle nadaje swoim pracom sugestywne tytuły, które mają pokierować odbiorcę w stronę konkretnej interpretacji. Mimo niewielkich rozmiarów i szkicowej kompozycji, płótno ma duży ładunek emocjonalny – co podkreśla ekspresyjna kreska i płomienna kolorystyka. To jeden z pierwszych obrazów namalowanych przez artystkę w technice olejnej.
Zuzanna Bartoszek
ur. 1993, Poznań
Artystka wizualna, poetka. Jej praktyka obejmuje malarstwo olejne, rysunek, poezję, performance. Artystka nawiązuje do tradycji egzystencjalizmu, a równocześnie porusza problemy bardzo współczesne: kreowanie i upublicznianie własnego wizerunku czy stosunek do nowinek technicznych. Jeśli używa humoru, to w formie prowokacyjnego dekadentyzmu. Bartoszek opublikowała dwa tomy poetyckie – „Niebieski dwór” (Disastra Publishing, 2016), i „Klucz wisi na słońcu” (WBPiCAK, 2021). Na Zuzannie Bartoszek wzorowana jest główna bohaterka filmu Łukasza Rondudy „Serce miłości” (2017). Mieszka i pracuje w Warszawie
ur. 1993, Poznań
Artystka wizualna, poetka. Jej praktyka obejmuje malarstwo olejne, rysunek, poezję, performance. Artystka nawiązuje do tradycji egzystencjalizmu, a równocześnie porusza problemy bardzo współczesne: kreowanie i upublicznianie własnego wizerunku czy stosunek do nowinek technicznych. Jeśli używa humoru, to w formie prowokacyjnego dekadentyzmu. Bartoszek opublikowała dwa tomy poetyckie – „Niebieski dwór” (Disastra Publishing, 2016), i „Klucz wisi na słońcu” (WBPiCAK, 2021). Na Zuzannie Bartoszek wzorowana jest główna bohaterka filmu Łukasza Rondudy „Serce miłości” (2017). Mieszka i pracuje w Warszawie