Kolekcja

Agata Ingarden

bez tytułu

2018, metal polichromowany, muszle ostryg, karmel, 150 × 80 × 43 cm

Rzeźba jest rodzajem klepsydry, w której upływ czasu odmierza zwęglony cukier skapujący do naczynia zrobionego z muszli ostryg. Czas płynie tutaj nieregularnie – lepka karmelowa substancja zachowuje się różnie w zależności od oświetlenia, temperatury i wilgotności. Gdy rzeźba nie jest wystawiona na widok publiczny, proces zostaje zatrzymany. Całość podtrzymywana jest przez szkielet zespawany z rur kanalizacyjnych. Na poły organiczna, na poły industrialna konstrukcja ma w sobie coś owadziego, ale przywodzi na myśl również jakieś urządzenie czy element wyposażenia mieszkania. Praca po raz pierwszy pokazana została w 2018 roku na wystawie DOM (The House) w galerii Piktogram w Warszawie. Rzeźbom z wystawy towarzyszyły filmy – statyczne ujęcia obiektów w opuszczonej posiadłości nad brzegiem morza. W pracach Agaty Ingarden ślad człowieka i wynalazków cywilizacyjnych jest wyczuwalny, ale sami ludzie pozostają nieobecni. Widz staje się świadkiem, jak nieruchome wytwory technologii ożywają pod wpływem naturalnych procesów.

Agata Ingarden

ur. 1994, Kraków

Rzeźbiarka, autorka instalacji i wideo. Ukończyła École des Beaux-Arts w Paryżu, studiowała również w Cooper Union School of Art w Nowym Jorku. Tworzy obiekty i instalacje, w których łączy ze sobą materiały przemysłowe (metale, silikony) z naturalnymi surowcami i produktami takimi jak drewno, cukier, muszle ostryg, wosk pszczeli czy zakonserwowane w soli motyle. Jej rozbudowane, wieloelementowe instalacje często wzbogacone są o elementy narracyjne w postaci dźwięku i wideo. Twórczość Agaty Ingarden można odczytywać jako komentarz na temat niejednoznacznych związków natury i technologii w dobie antropocenu – a może nawet jako wizję postapokaliptycznego świata bez ludzi. Artystka mieszka i pracuje w Paryżu.

ur. 1994, Kraków

Rzeźbiarka, autorka instalacji i wideo. Ukończyła École des Beaux-Arts w Paryżu, studiowała również w Cooper Union School of Art w Nowym Jorku. Tworzy obiekty i instalacje, w których łączy ze sobą materiały przemysłowe (metale, silikony) z naturalnymi surowcami i produktami takimi jak drewno, cukier, muszle ostryg, wosk pszczeli czy zakonserwowane w soli motyle. Jej rozbudowane, wieloelementowe instalacje często wzbogacone są o elementy narracyjne w postaci dźwięku i wideo. Twórczość Agaty Ingarden można odczytywać jako komentarz na temat niejednoznacznych związków natury i technologii w dobie antropocenu – a może nawet jako wizję postapokaliptycznego świata bez ludzi. Artystka mieszka i pracuje w Paryżu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności