Mariola Przyjemska
bez tytułu (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie)
FSP ING 0230
Motyw kosmetyków pojawia się w twórczości artystki regularnie od 1997 do 2005 roku zarówno w malarstwie jak i fotografii. Flakony perfum i kosmetyki do makijażu są dla artystki symbolem kreowania kobiecej tożsamości i pracy nad własnym wizerunkiem. Cykl Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie powstał w momencie debaty nad kształtem nowego muzeum i braku pewności co do rozpoczęcia jego budowy. Artystka fotografowała widok z okien swojego mieszkania, na pierwszym planie ustawiając flakony, szminki i błyszczyki. Obiekty te wpisane w pejzaż miejski Warszawy stały się futurystycznym projektem gmachu MSN, idealnie komponując się ze smukłymi sylwetkami szklanych wieżowców. Hołd dla dizajnu przedmiotów codziennego użytku niepozbawiony jest jednak krytycznego komentarza do funkcjonowania mechanizmów rynku oraz kapitalizmu. Zarówno wzrastające na linii horyzontu wieżowce jak i opakowania kosmetyków są symbolami współczesnej konsumpcji.
Mariola Przyjemska
ur. 1963, Warszawa
Malarka, autorka fotografii, obiektów i wideo. Absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej twórczość od początku była silnie osadzona w realiach polskiej transformacji, w obserwacji i często krytyce systemu kapitalistycznego. Jako jedna z pierwszych poruszała tematy współczesnych modeli konsumpcji, kreowania wizerunku, budowania popytu na luksusowe marki i towary. Tworząc serie fotografii i obiektów, wykorzystuje między innymi oderwane od ubrań metki, odkrywając w nich rozmaite symbole, znaczenia i skojarzenia. Jej obserwacje i poszukiwania, choć osadzone w nurcie sztuki krytycznej, nie mają charakteru moralizatorskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie
ur. 1963, Warszawa
Malarka, autorka fotografii, obiektów i wideo. Absolwentka wydziału malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jej twórczość od początku była silnie osadzona w realiach polskiej transformacji, w obserwacji i często krytyce systemu kapitalistycznego. Jako jedna z pierwszych poruszała tematy współczesnych modeli konsumpcji, kreowania wizerunku, budowania popytu na luksusowe marki i towary. Tworząc serie fotografii i obiektów, wykorzystuje między innymi oderwane od ubrań metki, odkrywając w nich rozmaite symbole, znaczenia i skojarzenia. Jej obserwacje i poszukiwania, choć osadzone w nurcie sztuki krytycznej, nie mają charakteru moralizatorskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie