Kolekcja

Joanna Piotrowska

bez tytułu

2016, odbitka żelatynowo – srebrowa, 120 × 95cm

Cykl Shelters Joanna Piotrowska zrealizowała w Lizbonie, Rio de Janeiro i Warszawie. Bohaterowie fotografii z pomocą artystki zbudowali w swoich mieszkaniach schronienia z mebli, tkanin i przedmiotów osobistych – na wzór konstrukcji zapamiętanych z dziecięcych zabaw. Powstała seria prac to zarówno rodzaj inwentarza efemerycznych konstrukcji, jak i zbiór portretów psychologicznych ich mieszkańców – niektóre budowle są solidne i minimalistyczne, inne kruche i chaotyczne. Przedmioty użyte do ich budowy oraz uchwycone na zdjęciach otoczenie dają pewne wyobrażenie o zainteresowaniach, trybie życia i statusie społecznym bohaterów. Tytuł Shelters (Schronienia) otwiera różne możliwe drogi interpretacji – czy mamy tu do czynienia z dziecinną zabawą, czy z próbą odzyskania poczucia bezpieczeństwa w niepewnych czasach? Czy schronienia to bezpieczne oazy, czy izolujące od świata pułapki?

Joanna Piotrowska

ur. 1985, Warszawa

Fotografka. Studiowała fotografię na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i w Royal College of Art w Londynie. W swojej twórczości podejmuje kwestie relacji międzyludzkich w kontekście polityki, ekonomii, życia rodzinnego i społecznego. Często fotografuje swoje najbliższe otoczenie, rodzinę i przyjaciół, a także wnętrza mieszkalne. Na potrzeby sztuki aranżuje częściowo improwizowane sceny, które dokumentuje analogowym aparatem. Przestrzeń domowa nabiera tu charakteru teatralnej sceny, miejsca codziennego spektaklu. Jej czarno-białe zdjęcia nadają zwykłym gestom dramatyzm, zwracając uwagę na niewidoczne mechanizmy władzy i emocjonalnej zależności. Uczestniczyła w 10. Biennale w Berlinie w 2018 roku. Mieszka i pracuje w Londynie.

ur. 1985, Warszawa

Fotografka. Studiowała fotografię na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i w Royal College of Art w Londynie. W swojej twórczości podejmuje kwestie relacji międzyludzkich w kontekście polityki, ekonomii, życia rodzinnego i społecznego. Często fotografuje swoje najbliższe otoczenie, rodzinę i przyjaciół, a także wnętrza mieszkalne. Na potrzeby sztuki aranżuje częściowo improwizowane sceny, które dokumentuje analogowym aparatem. Przestrzeń domowa nabiera tu charakteru teatralnej sceny, miejsca codziennego spektaklu. Jej czarno-białe zdjęcia nadają zwykłym gestom dramatyzm, zwracając uwagę na niewidoczne mechanizmy władzy i emocjonalnej zależności. Uczestniczyła w 10. Biennale w Berlinie w 2018 roku. Mieszka i pracuje w Londynie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności