Stach Szumski
Problematyka bakteryjna biur VI
FSP ING 0187
Obrazy z serii Problematyka bakteryjna biur wchodzą w wizualny dialog z estetyką przestrzeni biurowych na wynajem. W interpretacji artysty opustoszałe biura – pozornie sterylne i neutralne – w istocie tętnią utajonym życiem, budząc nieokreślony niepokój. Miniaturowe, zmultiplikowane moduły z których zbudowane są obrazy łączą się w „molekularne” łańcuchy, tworząc na poły abstrakcyjne kompozycje, na poły figuratywne sceny. Prace zostały po raz pierwszy zaprezentowane na solowej wystawie Stacha Szumskiego zorganizowanej przez Polana Institute w przestrzeniach warszawskiego biurowca Sawa Park. Bezpośrednim formalnym impulsem powstania monochromatycznych, gęstych od detali płócien był agresywny graficzny deseń na biurowej wykładzinie.
Stach Szumski
ur. 1992, Gdańsk
Artysta wizualny. Ukończył wydział Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zajmuje się malarstwem, tworzy również instalacje, rzeźby, grafiki, rysunki oraz murale w przestrzeni publicznej. Jak sam mówi, edukację wizualną zawdzięcza głównie oddolnym praktykom związanym z post-graffiti. Od 2015 współtworzy wraz z Karoliną Mełnicką projekt Nomadic State – kolektyw artystyczny i fikcyjne, nomadyczne mikropaństwo. Pożywką jego twórczości są komunikaty wizualne późnego kapitalizmu i efekty uboczne globalizacji. Swoje prace – zarówno wielkoformatowe malowidła ścienne jak interdyscyplinarne projekty oparte na lokalnym researchu – realizuje w trakcie, oraz w efekcie, licznych podróży po świecie. Mieszka i pracuje w Warszawie.
ur. 1992, Gdańsk
Artysta wizualny. Ukończył wydział Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zajmuje się malarstwem, tworzy również instalacje, rzeźby, grafiki, rysunki oraz murale w przestrzeni publicznej. Jak sam mówi, edukację wizualną zawdzięcza głównie oddolnym praktykom związanym z post-graffiti. Od 2015 współtworzy wraz z Karoliną Mełnicką projekt Nomadic State – kolektyw artystyczny i fikcyjne, nomadyczne mikropaństwo. Pożywką jego twórczości są komunikaty wizualne późnego kapitalizmu i efekty uboczne globalizacji. Swoje prace – zarówno wielkoformatowe malowidła ścienne jak interdyscyplinarne projekty oparte na lokalnym researchu – realizuje w trakcie, oraz w efekcie, licznych podróży po świecie. Mieszka i pracuje w Warszawie.