Natalia Załuska
bez tytułu
FSP ING 0143
Praca Natalii Załuskiej przywołuje język klasyki awangardy, z którego artystka świadomie korzysta. Swój reliefowy obraz zbudowała przy użyciu tekturowych płaszczyzn i tylko jednego koloru. Czystość i neutralność bieli zaburzona jest subtelną interwencją – w tym przypadku narysowaną ołówkiem linią zamalowaną warstwą farby w taki sposób, by powstał efekt laserunkowej głębi. Dzięki temu artystka uzyskuje niemal architektoniczny obiekt. Przy odpowiednim oświetleniu można dostrzec, że użyta przez Załuską biel ma również domieszkę różu i fioletu.
Natalia Załuska
ur. 1984, Kraków
Malarka, autorka fotografii. Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i malarstwo na Akademie der bildenden Künste w Wiedniu. Tuż po studiach pracowała głównie na papierze, tworząc rysunki i kolaże ze zdjęć, zwykle krajobrazowych. Szybko jednak jej ulubionym materiałem stał się karton konserwatorski, z którego artystka buduje trójwymiarowe i wielowarstwowe prace, używając ograniczonej palety barw: bieli i czerni. W swoich abstrakcyjnych i geometrycznych obrazach często stosuje powtórzenie wybranych motywów i schematów. Niektóre serie jej prac są nieprzedstawiającą wersją znanych dzieł mistrzów dawnego i współczesnego malarstwa europejskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie.
ur. 1984, Kraków
Malarka, autorka fotografii. Ukończyła historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim i malarstwo na Akademie der bildenden Künste w Wiedniu. Tuż po studiach pracowała głównie na papierze, tworząc rysunki i kolaże ze zdjęć, zwykle krajobrazowych. Szybko jednak jej ulubionym materiałem stał się karton konserwatorski, z którego artystka buduje trójwymiarowe i wielowarstwowe prace, używając ograniczonej palety barw: bieli i czerni. W swoich abstrakcyjnych i geometrycznych obrazach często stosuje powtórzenie wybranych motywów i schematów. Niektóre serie jej prac są nieprzedstawiającą wersją znanych dzieł mistrzów dawnego i współczesnego malarstwa europejskiego. Mieszka i pracuje w Warszawie.