Maurycy Gomulicki

ur. 1969, Warszawa

Fotograf, twórca obiektów, instalacji i wideo, malarz. Absolwent grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, studiował także na Universitat de Barcelona i w Nuova Accademia di Belle Arti w Mediolanie. Jego dzieła funkcjonują na pograniczu kultury niskiej i wysokiej. Gomulickiego rozpoznać można po kolorystycznej wizytówce – różowej barwie. Często wykorzystuje ten kolor w swoich pracach, do przedstawianych tematów podchodząc z pozycji antropologa kultury. Inspiracje czerpie zarówno z estetyki bazarowej, pism erotycznych i obiektów z czasów PRL-u, jak i ze wzorów odzieży sportowej. Mieszka i pracuje w Warszawie.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Sekwencje w kolorze. Czerwony

1997, cibachrome, 34,5 × 50,5 cm

Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności