Maurycy Gomulicki
ur. 1969, Warszawa
Fotograf, twórca obiektów, instalacji i wideo, malarz. Absolwent grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, studiował także na Universitat de Barcelona i w Nuova Accademia di Belle Arti w Mediolanie. Jego dzieła funkcjonują na pograniczu kultury niskiej i wysokiej. Gomulickiego rozpoznać można po kolorystycznej wizytówce – różowej barwie. Często wykorzystuje ten kolor w swoich pracach, do przedstawianych tematów podchodząc z pozycji antropologa kultury. Inspiracje czerpie zarówno z estetyki bazarowej, pism erotycznych i obiektów z czasów PRL-u, jak i ze wzorów odzieży sportowej. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092A
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092B
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092C
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092D
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092E
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092F
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.
Sekwencje w kolorze. Czerwony
FSP ING 0092G
Od czasu głośnej wystawy Pink not dead! w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w 2006 roku prace Maurycego Gomulickiego rozpoznać można po różowym kolorze. O ile zazwyczaj utrzymane są w cukierkowym tonie, o tyle w serii erotycznych fotografii Sekwencje w kolorze artysta eksperymentuje z mocną czerwienią. Gomulicki prześwietlił film i zastosował technikę krosowania, czyli zamiany substancji chemicznych podczas przetwarzania negatywu. Dzięki tym zabiegom uzyskał intensywny kolor, kontrast oraz fakturę sfotografowanych obiektów. Kształty muszli, roślin czy szklanych rurek nabierają erotycznego charakteru. Artysta snuje opowieść na temat erotyki, spełnienia, intymnej gry i zmysłowości.