Róża Litwa

UR. 1982, Warszawa

– Z zasady nie komentuję obrazów. Wynika to ze strachu przed naruszeniem prywatności. To bardzo osobiste historie – opowiada o swoich pracach Róża Litwa. Dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego, obroniła z wyróżnieniem rektorskim w 2008 roku. Aneksy do dyplomu wykonała w Pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej, pod kierunkiem prof. Mirosława Duchowskiego, oraz z rysunku, pod kierunkiem adiunkta Czesława Radzkiego. W 2007 roku projekt Litwy wygrał konkurs na mural przy stacji metra Centrum, praca została zrealizowana. Na przełomie 2008 i 2009 roku pierwszą wystawę indywidualną artystki pokazała warszawska galeria m2.

bez tytułu
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Róża Litwa

bez tytułu

2008 / olej, płótno / 50 x 40 cm / nr 0093 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 1/ 3 Wróć
Opis pracy

Kilka pociągnięć pędzla wystarczyło artystce do zarysowania kobiecej, przeciętej w połowie figury. Tułów wyraźnie oddziela się od reszty ciała, przechylając się za prawą krawędź płótna. Za obrazem może stać jakaś konkretna historia, obrazy Róży Litwy radzą sobie jednak także bez komentarzy, wystawione są na osobiste historie widza.

bez tytułu
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Róża Litwa

bez tytułu

2008 / olej, papier / 42 x 30 cm / nr 0094 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 2/ 3 Wróć
Opis pracy

„Moje obrazy wynikają z być może naiwnej potrzeby określenia spersonalizowanej wizji świata. Są próbą rozwinięcia zawsze burzliwej relacji ze sobą samym i z drugim człowiekiem” – pisała artystka w komentarzu do swojej wystawy dyplomowej. „Wszystkie obrazy z tego cyklu łączy jeden temat – człowiek, jego ciało, uczucia, emocje. Powtarzają się przedstawienia twarzy, głów z warkoczami, kobiecych sylwetek, objętych par, kobiet w ciąży, rodzin z dziećmi. Pojawia się także charakterystyczny motyw potrzaskanej postaci ludzkiej kojarzący się z twórczością Andrzeja Wróblewskiego" – opowiada o serii prac Matylda Prus z galerii m2.

bez tytułu
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Róża Litwa

bez tytułu

2008 / olej, papier / 42 x 30 cm / nr 0095 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 3/ 3 Wróć
Opis pracy

„Moje obrazy wynikają z być może naiwnej potrzeby określenia spersonalizowanej wizji świata. Są próbą rozwinięcia zawsze burzliwej relacji ze sobą samym i z drugim człowiekiem” – pisała artystka w komentarzu do swojej wystawy dyplomowej. – Wszystkie obrazy z tego cyklu łączy jeden temat – człowiek, jego ciało, uczucia, emocje. Powtarzają się przedstawienia twarzy, głów z warkoczami, kobiecych sylwetek, objętych par, kobiet w ciąży, rodzin z dziećmi. Pojawia się także charakterystyczny motyw potrzaskanej postaci ludzkiej kojarzący się z twórczością Andrzeja Wróblewskiego – opowiada o serii prac Matylda Prus z galerii m2.

Dodaj swoj adres e-mail
This page is licensed under a Creative Commons Attribution License.