Rafał Milach

UR. 1978, Gliwice

Fotograf zainteresowany tematyką transformacji krajów byłego Bloku Wschodniego. Absolwent katowickiej Akademii Sztuk Pięknych i Instytutu Fotografii Kreatywnej w czeskiej Opavie. Od ponad dekady podróżuje po Europie Środkowo-Wschodniej, tworząc fotoreportaże dotykające kwestii społeczno-ekonomicznych. Sam autor jednak unika słowa „fotoreportażysta”, nie wierzy w bezstronność fotografii – bliższy jest mu koncept uprawiania „subiektywnego dokumentu”. Laureat m.in. World Press Photo (2008, za cykl Znikający cyrk), Pictures of the Year (2009), czy Magnum Expression Award (2011). Oprócz fotografii, Milach zajmuje się tworzeniem książek-albumów fotograficznych. Publikacja „The Winners” (2014) znalazła się w finale Paris Photo – Aperture Photobook of the Year 2014.
Od 2006 współtworzy międzynarodowy kolektyw fotograficzny Sputnik Photos. Skupia on twórców z Europy Środkowo-Wschodniej, którzy eksplorują mniej uczęszczane trasy na mapie Europy – dokumentują rzeczywistość posttransformacyjną, miejsca “niefotogeniczne” i “niereprezentacyjne”. W ramach działań wielokrotnie nagradzanej grupy organizowane są wystawy zbiorowe, a także wydawane publikacje fotograficzne. 
Obecnie mieszka w Warszawie.

 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 1/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi. 
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego. 

 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 2/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 4/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 5/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 6/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 7/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi. 
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego. 

 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 8/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 9/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

The Winners
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Rafał Milach

The Winners

2010-2013 / wydruk pigmentowy, karton / 62 x 50 cm / nr 0165 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 10/ 10 Wróć
Opis pracy

Na cykl „The Winners” składa się 55 zdjęć, które powstały podczas podróży Rafała Milacha na Białoruś. Inspiracją dla serii był dekret Łukaszenki z 2004 r., który zobowiązuje tamtejsze instytucje do czynnego propagowania państwowej ideologii. Dzięki niemu w małą architekturę białoruskich miast i wsi trwale wpisały się tzw. Tablice Chwały – gazetki ścienne, które prezentują obywateli zasłużonych dla lokalnych społeczności. Urzędy i przedsiębiorstwa typują kierowników do spraw pracy ideologicznej – organizatorów różnorodnych inicjatyw propaństwowych. Efektem fotograficznej wyprawy jest opowieść o laureatach tych konkursów, których formuła jest ściśle podyktowana celami propagandowymi.
Milach na przestrzeni trzech lat pobytu na Białorusi wypracował specyficzną metodę pracy. Powstała ona zgodnie z jego własnymi przekonaniami o subiektywnej roli dokumentującego rzeczywistość, jak i wynikała z atmosfery spotkań z bohaterami cyklu. Artysta pozwalał na to, by decydujący wpływ na portret laureata miały osoby odpowiedzialne za organizację konkursu. W ten sposób powstał cykl zdjęć, podczas tworzenia którego fotograf świadomie poddał się mechanizmowi propagandy sukcesu i obnażył jego absurd.
Na zdjęciach zakupionych do kolekcji FSP ING znalazło się dziesięć portretów: Saszy (najlepszego spawacza Białorusi), Mariny (Miss Kolei Białoruskich okręgu brzeskiego), Natalii i Konana (najlepszej zakochanej pary), Ani (grodzieńskiej Królowej Fitnessu), Olgi (matki z Najlepszej Wielodzietnej Rodziny rejonu smorgońskiego), Włodzimierza (najlepszego sprzątacza mińskich ulic), Wiktorii i Maksyma (przodujących uczniów z Kobyłówki) oraz najlepszego krochmalu, biblioteki i pomieszczenia ideologicznego.
 

Dodaj swoj adres e-mail
This page is licensed under a Creative Commons Attribution License.