Grzegorz Sztwiertnia

UR. 1968, Cieszyn

Grzegorz Sztwiertnia podejmuje przede wszystkim tematy cielesności i dyscyplinowania. Artysta, odwołując się do estetyki anatomicznego kompendium lub podręcznika chirurgii, tworzy wizerunki ludzkich przypadłości i opatruje je niby-naukowymi komentarzami. Zajmuje się malarstwem, instalacją, wideo, performansem. Sztwiertnia jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z wyróżnieniem obronił w 1994 roku w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. Od 1992 roku związany jest z galerią Zderzak w Krakowie. Od 2006 roku, wspólnie ze Zbigniewem Sałajem, prowadzi Pracownię Interdyscyplinarną na Wydziale Malarstwa macierzystej uczelni. Publikuje teksty teoretyczne, które są równocześnie manifestami artystycznymi. Mieszka i pracuje w Krakowie.

Oko malarza
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Grzegorz Sztwiertnia

Oko malarza

2005 / olej, płótno / 40 x 40 cm / nr 0066 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 1/ 5 Wróć
Opis pracy

W centrum uwagi Grzegorza Sztwiertni znajduje się ludzkie ciało, jego ułomność i przypadkowość. Twórca chętnie wciela się w postać oświeceniowego artysty-badacza, który nieustannie tropi zakamarki ludzkiej maszynerii i izoluje poszczególne jej części w malarskich wizjach. Cykl pięciu obrazów Sztwiertni powstał jako kontynuacja pracy „Oko malarza po zdjęciu nabłonka z rogówki oka – aby lepiej widzieć” zainspirowanej poważnym zabiegiem chirurgicznym. Oko – narząd i narzędzie malarza – na każdym z płócien jest przedstawione niezwykle dekoracyjnie. Gdyby nie tytuł, w kolorowych kręgach można by się nie dopatrzeć jego obrazu.

Oko malarza
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Grzegorz Sztwiertnia

Oko malarza

2005 / olej, płótno / 40x40 cm / nr 0067 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 2/ 5 Wróć
Opis pracy

W centrum uwagi Grzegorza Sztwiertni znajduje się ludzkie ciało, jego ułomność i przypadkowość.  Artysta chętnie wciela się w postać oświeceniowego artysty-badacza, nieugięcie tropiącego zakamarki ludzkiej maszynerii i izolującego w malarskiej wizji jej poszczególne części. Cykl pięciu obrazów powstał jako kontynuacja prac "Oko malarza po zdjęciu nabłonka z rogówki oka - aby lepiej widzieć" odwołującej się do poważnego chirurgicznego zabiegu. Oko na każdym z płócien jest wyrafinowane kolorystycznie – piękne i dekoracyjne.

Oko malarza
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Grzegorz Sztwiertnia

Oko malarza

2005 / olej, płótno / 40 x 40 cm / nr 0068 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 3/ 5 Wróć
Opis pracy

W centrum uwagi Grzegorza Sztwiertni znajduje się ludzkie ciało, jego ułomność i przypadkowość. Twórca chętnie wciela się w postać oświeceniowego artysty badacza, który nieustannie tropi zakamarki ludzkiej maszynerii i izoluje poszczególne jej części w malarskich wizjach. Cykl pięciu obrazów Sztwiertni powstał jako kontynuacja pracy „Oko malarza po zdjęciu nabłonka z rogówki oka – aby lepiej widzieć” zainspirowanej poważnym zabiegiem chirurgicznym. Oko – narząd i narzędzie malarza – na każdym z płócien jest przedstawione niezwykle dekoracyjnie. Gdyby nie tytuł, w kolorowych kręgach można by się nie dopatrzeć jego obrazu.

Oko malarza
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Grzegorz Sztwiertnia

Oko malarza

2005 / olej, płótno / 40 x 40 cm / nr 0069 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 4/ 5 Wróć
Opis pracy

W centrum uwagi Grzegorza Sztwiertni znajduje się ludzkie ciało, jego ułomność i przypadkowość. Twórca chętnie wciela się w postać oświeceniowego artysty-badacza, który nieustannie tropi zakamarki ludzkiej maszynerii i izoluje poszczególne jej części w malarskich wizjach. Cykl pięciu obrazów Sztwiertni powstał jako kontynuacja pracy „Oko malarza po zdjęciu nabłonka z rogówki oka – aby lepiej widzieć” zainspirowanej poważnym zabiegiem chirurgicznym. Oko – narząd i narzędzie malarza – na każdym z płócien jest przedstawione niezwykle dekoracyjnie. Gdyby nie tytuł, w kolorowych kręgach można by się nie dopatrzeć jego obrazu.

Oko malarza
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Grzegorz Sztwiertnia

Oko malarza

2005 / olej, płótnie / 40 x 40 cm / nr 0070 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 5/ 5 Wróć
Opis pracy

W centrum uwagi Grzegorza Sztwiertni znajduje się ludzkie ciało, jego ułomność i przypadkowość. Twórca chętnie wciela się w postać oświeceniowego artysty-badacza, który nieustannie tropi zakamarki ludzkiej maszynerii i izoluje poszczególne jej części w malarskich wizjach. Cykl pięciu obrazów Sztwiertni powstał jako kontynuacja pracy „Oko malarza po zdjęciu nabłonka z rogówki oka – aby lepiej widzieć” zainspirowanej poważnym zabiegiem chirurgicznym. Oko – narząd i narzędzie malarza – na każdym z płócien jest przedstawione niezwykle dekoracyjnie. Gdyby nie tytuł, w kolorowych kręgach można by się nie dopatrzeć jego obrazu.

Dodaj swoj adres e-mail
This page is licensed under a Creative Commons Attribution License.