Anna Ostoya

UR. 1978, Kraków

Anna Ostoya urodziła się w 1978 w Krakowie. Wykorzystuje różne media - collage, malarstwo, rzeźbę oraz prace dźwiękowe, w których łączy wiele tradycji estetycznych czerpiąc z historii sztuki, filozofii oraz literatury. W ostatnich latach jej prace koncentrowały się na problematyce przemocy oraz wojny, narracjach awangardowych oraz nadmiarze informacji we współczesnym świecie. Ostoya studiowała w Parsons School of Art and Design w Paryżu oraz w Städelschule we Frankfurcie nad Menem. Od 2008 do 2009 uczestniczyła w Whitney Independent Study Program w Nowym Jorku. Jej prace były prezentowane w Silberkuppe w Berlinie (2011), Bartolami Gallery w Nowym Jorku (2011), Tegenboschvanvreden w Amsterdamie (2011), Galerii Foksal w Warszawie (2010), Centrum Sztuki Współczesnej Kronika w Bytomiu (2010). Ostoya została zaproszona do udziału w Manifesta 7 w Rovereto (2008) oraz do Biennale w Atenach (2009). Jej prace były również prezentowane na wystawach grupowych w Power Plant, Toronto (2011), Center for Curatorial Studies Bard College, Annandale-on-Hudson, Nowy Jork (2010), Andreas Grimm Gallery w Monachium (2010), Lisson Gallery w Londynie (2009) oraz w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie (2007). W 2010 roku przeprowadziła wykład-performance w Sculpture Center w Nowym Jorku. W 2007 uczestniczyła w rocznym pobycie rezydencyjnym w Londynie ufundowanym przez Hesse Cultural Foundation. W 2009 Ostoya otrzymała stypendium Młoda Polska oraz uczestniczyła w programie rezydencyjnym a-i-r laboratory w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie w 2010.

Krajobrazy i monochromy '09
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Anna Ostoya

Krajobrazy i monochromy '09

2009 / papier, płótno / 51 x 41 cm / nr 0112 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 1/ 2 Wróć
Opis pracy

„Krajobrazy i Monochromy ‘09” to cykl kolaży na płótnie stworzonych przez Annę Ostoyę z diagramów i statystyk ekonomicznych. Do ich wykonania artystka wykorzystała codzienne gazety z różnych części świata, dlatego prace przybierają kolory wypłowiałych odcieni różu, szarości i błękitu. Precyzyjnie wykonane kolaże pozwalają na odczytanie wykresów. Informacja jest widoczna, ale jej sens gubi się. „Krajobrazy i monochromy ‘09” są zakorzenione w dwóch praktykach artystycznych. Z jednej strony mogą być postrzegane jako abstrakcje odnoszące się do świata realnego przedstawionego za pomocą metod analizy ekonomicznej. Z drugiej są bliskie sztuce minimalistycznej oraz konceptualnej, która często zawiera silny ładunek polityczny. Kolaże zyskują dodatkowe znaczenia poprzez odniesienia do konkretnej sytuacji gospodarczo-politycznej, w której powstały. Pojawiająca się w tytule data przywodzi na myśl sytuację globalnej recesji. Prace po raz pierwszy były prezentowane na wystawie „Financial District” w ISCP w Nowym Jorku w 2009 roku.

Krajobrazy i monochromy '09
This image, entitled Sharing Creative Works, by Creative Commons is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Anna Ostoya

Krajobrazy i monochromy '09

2009 / papier, płótno / 51 x 41 cm / nr 0113 Uznanie autorstwaUżycie niekomercyjneBez utworów zależnych Licencja 3.0 2/ 2 Wróć
Opis pracy

„Krajobrazy i Monochromy ‘09” to cykl kolaży na płótnie stworzonych przez Annę Ostoyę z diagramów i statystyk ekonomicznych. Do ich wykonania artystka wykorzystała codzienne gazety z różnych części świata, dlatego prace przybierają kolory wypłowiałych odcieni różu, szarości i błękitu. Precyzyjnie wykonane kolaże pozwalają na odczytanie wykresów. Informacja jest widoczna, ale jej sens gubi się. „Krajobrazy i monochromy ‘09” są zakorzenione w dwóch praktykach artystycznych. Z jednej strony mogą być postrzegane jako abstrakcje odnoszące się do świata realnego przedstawionego za pomocą metod analizy ekonomicznej. Z drugiej są bliskie sztuce minimalistycznej oraz konceptualnej, która często zawiera silny ładunek polityczny. Kolaże zyskują dodatkowe znaczenia poprzez odniesienia do konkretnej sytuacji gospodarczo-politycznej, w której powstały. Pojawiająca się w tytule data przywodzi na myśl sytuację globalnej recesji. Prace po raz pierwszy były prezentowane na wystawie „Financial District” w ISCP w Nowym Jorku w 2009 roku.

Dodaj swoj adres e-mail
This page is licensed under a Creative Commons Attribution License.